Wulkanizacja Nowy Targ

biuro@wulkanizacjanowytarg.pl
(18) 266 98 12

Jakie ciśnienie w kołach i dlaczego azotem?

Odpowiednie ciśnienie w kołach może znacznie ograniczyć ilość pieniędzy wydawanych na samochód oraz poprawić bezpieczeństwo i komfort jazdy. Jakie ciśnienie w kołach jest bezpieczne? W samochodach osobowych wartość ciśnienia w oponie, które jest w miarę bezpieczne wynosi 2,2 bara. Jednak należy pamiętać, że nie jest to wartość idealna.

Optymalna wartość ciśnienia dla danej opony jest podana przez producenta i zapisana na boku opony. Przeważnie wartości te podane są w kilopaskalach (kPa). Aby przełożyć je na bary, wystarczy przesunąć przecinek o 2 miejsca w lewo. I tak na przykład: 230 kPa = 2,3 bara.

Odpowiednie ciśnienie w oponach można również ustalić w inny sposób, m.in. na podstawie katalogu producenta opon, który z pewnością jest w posiadaniu:

Oprócz tego dane te można odczytać na tabliczce, która znajduje się na słupku samochodu lub na przednich drzwiach, bądź na klapce od wlewu paliwa.
Pompowanie kół azotem, zalety.

Opony można pompować powietrzem albo azotem. To pierwsze rozwiązanie jest bardziej popularne i tańsze, jednak pompowanie kół azotem może zapewnić większe bezpieczeństwo i mniej problemów.

Koła pompowane powietrzem powinno się kontrolować regularnie, przynajmniej co dwa tygodnie. Gdy zastosujemy azot, czas ten można wydłużyć do około sześciu tygodni. Za wysokie lub za niskie ciśnienie powietrza w kole może doprowadzić do nieregularnego zużycia bieżnika i co za tym idzie do częstszej wymiany opon. Na powietrze w oponach mają wpływ także wahania temperatury, gdyż powietrze rozszerza się i kurczy w zależności od wzrostu lub spadku temperatury. Przy użyciu azotu to tego rodzaju wahań ciśnienia nie dochodzi. Zostaje ono praktycznie niezmienione pomimo rozgrzania bądź schłodzenia opony.

Kolejnym plusem pompowania kół azotem jest większe bezpieczeństwo jazdy, gdyż optymalne ciśnienie w kołach to także prawidłowa przyczepność oraz równomierne zużycie opon.

Azot przedłuża również żywotność opon o ok. 30% oraz poprzez zapewnienie stałego ciśnienia w kołach, zmniejsza zużycie paliwa o ok. 2%. Zastosowanie neutralnego chemicznie azotu nie powoduje korozji, co również pozytywnie wpływa na mniejsze zużycie opony.

Koła napompowane azotem, w awaryjnych sytuacjach można zawsze uzupełnić powietrzem. Nie trzeba zatem martwić się w momencie usterki lub uszkodzenia opony.





© Copyright 2015 - FHU Batkiewicz || Wykonanie Strony internetowe Nowy Sącz "U Ciwersa"
Wróć do góry